SKRIVET: 2011-06-01, kl 20:38:01 | PUBLICERAT I: Hedda's

3 dagar på sthlms ridhus och jag är redan döööd..

HAHA är så sjukt trött just nu, men har haft det grymt kul med Alice på Sthlms ridhus och jag tänkte sammanfatta dagarna lite fort, men först tänkte jag förklara själva byggnaden och hur det fungerar där!
Sthlms ridhus finns i samma bygnad som östermalms ridhus och tillsammans blir dom sthlmsfältrittklubb, förstår ni?
Alltså 2 ridskolor, 1 klubb. Ganska konstigt men de har ett varsit ridhus men rider ofta på K1 ridbanor nu på sommaren! K1 är där man utbildar och har hästar som man ska ha i t.ex polisen och militären.
Allt detta ligger på Ryttarstadion en underbar byggnad med 4 grymt stora ridbanor, fint hindermaterial, en grymt stor terräng bana där hindrerna är typ lika stora som mig :O och en massa annat, kan även säga att "häst VM" har hållts där. Så då inser ni att det är en fin anläggning. Dessvärre måste jag säga att stallen inte är så fina, ganska slitna, det finns bara 3 små hagar vilket gör att hästarna bara får vara ute max 1 timme om dagen, enligt mig är detta sjukt och för mig är det en självklarhet att hästen ska få vara ute! Håller ni inte med..
Något annat som är ett promblem där är att hästarnas "fönster" på boxen är öppen så när man leder hästarna anfaller dom varandra eftersom de inte har ngn rangordning.
Men ett ganska mysigt stall endå!
En del av den gigantiska gräsbanan där det finns en massa fina terräng hinder ;) sen ser ni det stora gröna huset bakom det är k1

Några av de få hagarna!


Måndag: Vi kom och fick fixa stallen lite, putsa, tvätta lite vatten koppar.
Sen efter lunchen så fick vi hjälpa eleverna lite, borsta lite hästar, en ganska chill dag!
Tisdag: En slitig dag vi fick totalt soppa 9 stallgångar.. Mocka, Fodra, pyssla ja ni vet stall jobb.
Det som var grymt var det att vi hade 2 timmars lunch rast och då var det hoppträning
En bild från hoppträning det var 2 stor hästar och 1 ponny och höjderna var väl från 50 cm- 110 kanske, men jag måste säga att ponnyn hoppade himmla underbart.. Dessvärre är det mobil kvalitet :(
En liten film från när mest Botti tränar på sin grymt fina unghäst Dollar!
Onsdag: Idag ahr vi smörjt mer fast sadlar sen så har vi borstat fina Conny, han liknar min gamla skötponny Comet på pricken, eller han har en likadan bläs och han krubbiter, är lite surig men endå gossig, den fina lilla ponnyn! Har ridit honom när jag praoade där sist och han var så fiiin!
Förstår ni att jag har varit tröött ? :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: