SKRIVET: 2011-06-09, kl 21:20:44 | PUBLICERAT I: Hedda's

Dagens ridpass x4

Hejsan, nu är det så att jag ridit 4 gånger på 2 dagar snacka om mkt ;)
Ridpass 1: Hopp träning på Baily.
Jag fick träna med ridlärarna. Vi hoppade mkt relaterad osv.
Här kommer banan!
Som ni ser är det lite krongligt men jag ska försöka förklara. Först in på studsen och dom låg som högst på ca 70 cm. Haha jag som inte hoppat stuts på minst ett halvår tyckte det var väääldigt roligt ;)
Sen in på det franska som var 2 bommar först och sen ett räcke. Super kul. Efter det en volt runt bommen nere i härnet där man skulle göra som en omhoppningssväng. Efter det in på oxern som låg på 80-90 kanske och sen ner på bommen i hörnet och göra en omhoppningssväng. En grymt bra träning, det var länge sen jag lärde mig så mkt! Hoppade med ridlärarana för en tränare som heter Karin, jag kan säga redan nu att henne skulle jag vela träna för ofta!
Ponnyn var läskigt fin, hoppade allt vart aldrig loj eller ngt. Super härlig! En sånn ponny jag skulle vela köpa faktiskt ;)
Här är snyggingen!

Ridpass 2: Dressyr träning på Conny. En grymt fin B-ponny som har litet huvud med smala ben,han ser ut som en typisk Welsh ponny. Tränade på Halter och att få hästarna mjuka. Conny som i vanliga fall bara springer blev riktigt fin! Gick super stadigt i både traven och skritten men i början så drog han bara upp huvudet när han skulle börja jobba och sen blev han lite loj när han väl gick stadigt och fint. Släppte dessvärre allt i galoppen men eftersom jag knappt ridit honom innan så är jag super nöjd!
Ridpass 3: Då red jag Annie konditions tränade lite, hoppade lite bommar på ute volten men jag red inte så hårt utan lekte mest ;)
Ridpass 4: Hoppträning på Santa en B-ponny på 126 cm.
Hoppade först en serie med studs- ett galoppsprång- ett galoppsprång- studs.
SToppade på tredje hindret i serien först gången. Vi kom in fel och jag red inte. Sen sänkte Botti och då hoppade han utan problem men han kom aldrig riktigt bra in på serien.
Efter det var det som ett dogleg med en volt i mitten och då var bommen på stora sockerbitar.
Hoppade som högst 70 med henne men jag tyckte det räckte eftersom jag aldrig kände mig säker.
Hon varsvår för hon var pigg stark och stel.
En jäkligt bra övning men ganska svårt om man ska rida snyggt vilket dom i den gruppen inte gjorde eller det var nog mest vägarna jag tänkte på - haha.
Det var alla ridpass ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: