SKRIVET: 2011-06-06, kl 18:08:47 | PUBLICERAT I: Hedda's

Hästensdag!

Idag var det hästensdag i stallet och som ni kanske vet så hade Uss spex som jag var med på.
Vi hade Dressyr-ponnyryttare vs Hopp- ponnyryttare!
Jag var då självklart ponny- hoppryttare.
Jag hade Picco en söt ponny som är väldigt svårriden..
Han liksom hänger sig i bettet. Många ungar säger att han är lätt för att han hoppar allt men eftersom han knappt går att få stopp på och dessutom är väldigt stark och hård så blir det lite jobbigt.
Men iaf på framridningen skötte han sig grymt kunde länga och korta, minska och höka you know. Så där som man vill ha en ponny- reglerbar!
När vi sen kom in på banan skulle vi rida gale'T som en riktig B-ponny ryttare.
Men han lyssnade fortfarande men han gick endå att få stopp på.
Måste säga att han älskar uppmärksamhet på banan- lite gulligt!
Hoppade fram och han skötte sig. Red banan han skötte sig galant. Red ärevarv och han var underbar!
Kändes härligt att kunna få stopp på hästen haha. Låter sjukt men fråga dom som var med på träningen- seriöst jag tror många hade velat se det för då var man lycklig att man hade väggar i ridhuset, ett riktigt bra hjälpmedel.
När hästen varken lyssnar på pelham eller martingal..
Men jag är nöjd, bilder och video kommer även från tävling så det är bara att vänta lite ;)
I morgon så är det prao på Sthlms Ridhus så då blir det dålig uppdatering.. BUHU
CHIKO!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: