SKRIVET: 2011-06-06, kl 21:14:19 | PUBLICERAT I: Emelie's

Hela helgen!

Förlåt för att jag inte har skrivit dem senate dagarna, men jag har faktiskt varit förkyld även om jag har ridit men så jag har försökt sova så mycket som möjligt ^^

Lördagen: Åkte extra tidigt till stallet då jag skulle rida i 10.10 gruppen på Snow. Hade ju ridit henne i fredags också och gjort samma övning så jag visste ungefär var jag skulle trycka (trodde jag -.-). Det gick skit! Hon fattade nästan alltid fel galopp i högervarvet, och hon bara stretade emot. Skit pass, men Josefin fota så det kommer bilder. Sedan var jag med och fotade min vanliga grupp ^^

Söndag: KM-Hoppning! Kom till stallet och såg att jag skulle sitta på Daisy, en helt okej häst men hon har en tändens att bli lite lång ibland. Jag startade som nr. 3! Jag startar aldrig annars så tidigt :O Men allafall, på framridningen så gjorde jag mycket tempoväxlingar och tänkte på att hålla henne över tygeln. Fram hoppning gick inte så bra, det kändes inte riktigt som hon svarade på skänkeln. När jag kom in på banan så fick jag hoppa fram på hinder nr. 1. Det språnget blev helt fel, hon hoppade av stort och jag hamnade efter i språnget. Sedan fick jag start signal, jag red mot första hindret och verkligen red henne fram mot hindret och lät henne inte springa. Då gick det bättre, fick ett helt okej språng :) Hela banan kändes okej, men jag var tvungen att driva mycket så jag var helt slut efter x] Men fick rida omhoppning, den gick bra skulle kanske gasat på lite mer men men. Slutade allafall som 2 :a så jag är nöjd :) Taggar till nästa vecka, KM-Dressyr!


Jag och Daisy, foto by Caroline!

Måndag: Nationaldag/Hästensdag fick leda på ponnyridningen fick ta finaste Dingo :D Han är så underbar, när man är ute och går och han har dem små barnen på ryggen så drar han inte alls. Men så fort man kommer tillbaka och dem hoppar av, jädrans vilken dragkamp det blev. Han drog mot gräset slängde med huvudet när jag skulle öppna/knäppa nosgrimman -.- Så klart fotar Claudia mig mitt i allt det där så får se om det blev någon charmig bild kanske ;P sedan vare spex och sen hem o sova ;P

Peace out!/E'



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: