SKRIVET: 2011-06-03, kl 14:44:42 | PUBLICERAT I: Hedda's

Känna sig hemma!

Igår så red jag Annie till forsen och även nga varv runt hoppvolten. Hon skötte sig grymt men hon var vääääldigt stel dessvärre men eftersom hon knappt blivit riden på 3 månader för att hon kastat av alla som provridit så är det inte så konstigt.
Hoppade upp och hon var faktiskt pigg(?) shiit haha kändes lite ovant men hon gick på , ställde igenom henne men jag blir lätt så pillig i handen när jag rider henne. Eller det känns knappt som om hon har någon ytter sida... Då känns det bara som om man sitter och drar. Så från och med nu så blir det snodden på vid varje dressyr pass eftersom vi får "börja" om lite granna.
Men att få sitta på hennes rygg igen, vilket känsla det känns som man har. Som vi aldrig lämnat varandra hehe.
Man vet liksom vilka knappar man ska trycka på.

Sen kollade jag när Alice R hoppade en liten hopptävling på forsen. Sen kom Nell hem från träningen så då stannade jag typ i 3 timmar och pratade och fixade allt med henne.
Känns väldigt underbart roligt att vara där.

Efter det väntade Bamse i alby. Eftersom han går på bete behöver han knappt något hö utan bara lite lussern, B-vitamin och pullver för pälsen. Mocka behöver man knappt heller
30 min promenad väntade och han skötte sig jätte bra. Var varken stissig eller tittig men han kanske var trött pga. värmen? jag var det iaf ;)
Duktiga killen har börjat sköta sig så bra, och hoppas verkligen att han blir bra nu!
Saknar att sitta på hans rygg.. :(


Alice

men hade ingen annnan blild från dagen! :P



PUBLICERAT: 2011-06-03, 16:35:38 | URL: http://alicefabienne.blogg.se/
e

sv: då förstår jag ^^



PUBLICERAT: 2011-06-03, 19:56:01 | URL: http://ryyttare.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: