SKRIVET: 2011-06-03, kl 23:15:54 | PUBLICERAT I: Emelie's

Ridning

Idag var det ju ridning för Maria, fick Snow vet inte om jag vart så förvånad då det är hoppning nästa vecka :P Som markarbete då så hade vi två bommar i ett hörn som en lydnadsövning mera. Vi skulle träna på att hålla den väg vi planerat i hörnen. Alltså komma in på ett ställe på första bommen och komma ut på "samma" ställe på den andra. Det gick väll bra, men som maria också sa sen i slutet blev hon lite för lydig i början och gick jätte bra men hade ingen riktig bjudning framåt. Och sen när vi övergick till galopp så blev det lite samma sak i början, hon kam antingen för nära eller för långt bort så bommen hamnade mellan frambenen. Då så ställde jag mig upp istället för att se om hon kanske kom fram lite. Och det gjorde hon, men det jobbiga va att efter bommarna så var det nästan direkt avbrott till trav. Och när hon fick mer bjudning framåt och jag stod upp så vart det lite jobbigt. Hon sprang iväg lite ^^
Men vi tar nya tag imorrn då det blir ett till pass på henne fast då i 10.10 gruppen :) Josefin ska fota så det kommer väll upp några bilder senare kanske :D


Jag och Snow sista hoppträningen tror jag x]

Peace out!/E



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: