SKRIVET: 2011-05-21, kl 17:20:33 | PUBLICERAT I: Emelie's

Ridning Fredag+Lördag :D

Som sagt så red jag både idag och igår, igår satt jag på Snow och tyckte väll att ridpasset gick okej. Vi red fram ute på ängarna, vi gjorde volter och serpentiner. Och hon gick väll bra, hon har så lätt att bara böja på nacken och gå i sitt tempo. Och jag tyckte inte jag kom till ridning helt och hållet, jag tror att om jag hade börjat med att få fram henne och göra flera tempoväxlingar så hade det nog gått bättre i slutet. När vi kom in i ridhuset så började vi jobba lite med myrsteg och att kunna fatta galopp ur den korta traven. Det gick inte så bra, hon har så svårt att ändra sitt tempo och då saktar hon av istället -.- men jag fick till några bra fattningar.

Idag så satt jag på Oliv, kanske inte världens drömhäst men han var faktiskt fin genom hela ridpasset. Han har en tendens att bli lång i halsen och slingra sig ut på yttersidan. Så jag red mycket med yttersidan och han svarade väldigt bra. Vi gjorde som igår och red fram på ängarna, i ridhuset gjorde vi lite som igår, men vi jobbade mer på fyrkanten än vad vi gjorde igår. Han lyssnade skit bra på hjälperna :D Jag vart glatt förvånad! Han går även gärna och släpar bakbenen efter sig så jag var på honom mycket och tillslut tror jag att han kom till att trampa in under sig mera. Jag hade svårt att se bakbenen ^^',  men det kändes så :) Allting vart liksom bra, och jag är jätte nöjd med passet. Jag fick bra kommentarer från Maria också, hon tyckte att det såg bra ut och att jag hade bra kontroll på yttersidan. :)

Imorrn äre dressyr tävling, LB:1. Har önskat Snow/Daisy/Skrållan. Tror inte jag får Snow, men hoppas på Skrållan elr Daisy :) Oliv skulle faktiskt inte göra något heller :O Första gången jag vill ha honom på en dressyr tävling x] Håll tummen för mig nu!!!!!!!! :D :D


Cool bild jag tog förra våren tror jag :)©!

Peace out! /E'



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: