SKRIVET: 2011-05-28, kl 16:04:24 | PUBLICERAT I: Hedda's

Ridning på Skrållan!

Herregud, det var längesen det gick så bra och vi hade det så kul!
Jag fick sitta på Skrållan en liten C-ponny med mycket energi. En helt underbar ponny verkligen underbar, man blev nästan lite kär..
Vi började med att rida ut bort mot hoppslingan på långa tyglar, hon var ganska "seg" med att ta skänklarna men endå framåt. När vi sedan tog tyglarna och fattade trav piggnade hon på ordentligt och tog man i henne så reagerade hon snabbt tillbaka, blev dessvärre lite kort ibland men var endå ganska mjuk.
Hoppade lite stockar på hoppslingan och alla hästar var överlyckliga över att få komma ut.
Sen fick vi hoppa en massa diken och ponnierna flög över haha..
Sen red vi lite dressyr på ängen vid kolardammen, vi skulle bara trava men för min del vart det mer galopp än trav HAHA, galet roligt!
Sofia fick agera ridlärare då Claudia gick en genväg och självklart blev det en underbar galopp vid skogs hagarna!
Kan ni tänka er att detta hann vi på 30 min?(!)
Dressyr på bannan väntade nu, trodde vi iaf, men vi fick ist galoppera så fort vi kunde på långsidorna och korta upp galoppen på kortsidorna, hästarna njöt, man kan inte säga något annat faktiskt :)
Efter det blev det myrsteg i både skritt och trav och hon skötte sig grymt och i slutet fick jag verkligen igenom henne och det var ju så underbart eftersom det verkligen har stått stilla för mig i dressyren de sista månaderna..
En helt underbar ridlektion idag, håller på att redigera lite bilder eftersom snälla Linnea ville fota med min kamera, en film när vi reecade blev det också!
Kolla smilet..
Haha inget vackert men endå en fin hest
Fick ett önskemål om att vi ska börja skriva dagens outfite när vi lägger upp bilder så då tänkte jag göra det!
Dagens:
ridhjälm: Euro lite carbon (tror jag)
Piké: Ullared
Säkerhetsväst: Ni vet sånna man kan köpa på lyckås, orkar faktiskt inte kolla..
Ridbyxor: Mountain horse jeanie
Ridstrumpor: Ullared
Ridstövlar: Tretorn advance
Snart kommer en film upp från galoppen!


Michelle

Härliga bilder:)



PUBLICERAT: 2011-05-30, 20:46:55 | URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: