SKRIVET: 2011-05-21, kl 22:10:06 | PUBLICERAT I: Hedda's

Ridningen

Seriöst det gick helt sjuuukt dåligt jag hade chiko en ponny som jag verkligen inte kan rida.
Det blir bara fel. Jag vet inte om ni suttit på en ponny någon gång som man verkligen passar på. Som det aldrig går bra på.
Jag har ridit chiko ungefär 6 gånger och jag har fått till honom 2 av de gångerna. Snacka om att man känner sig dålig. Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva honom faktiskt, han är stel, stark och hård i munnen. Pigg och man måste vara väldigt stadig fast inte för hård i handen så sjukt svårt.
Men när jag tex. sitter på Daisy så kommer jag till ridningen mkt fortare.
Vissa rider honom jätte bra och då är han skit fin men jag fixar inte det vilket gör att det bara blir en dragkamp genom lektionen. Nej Ussch iaf så hade vi "myrsteg" eller "växel 1"
Det ska alltså gå uppåt med mycket enrgi men endå gå långsamt.
Han lyssnade bra på de hjälperna tillbaka men inte så att man fick aldrig den där "energin" i steget och formen ska vi inte ens tänka på. Nej ussch den här lektionen vill jag bara sätta ett streck över!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: