SKRIVET: 2011-05-23, kl 16:23:58 | PUBLICERAT I: Emelie's

Tävling igår, frissan idag

Som sagt så var det dressyr tävling igår, jag tävlade LB:1 för första gången med Josefin, Elin, Johanna och Alicia. Det var tråkigt att det bara vart en placering, men jag är jätte glad för att jag van :D
När jag kom dit på morgonen såg jag att jag skulle ha Snow(!), gissa om jag var överlycklig!!!!!!! x] Caroline som också skulle tävla henne hade redan börjat knoppa så då hjälpte jag Josefin att knoppa Chiko, men sen insåg jag att jag inte skulle kunna knoppa klart då jag var skrivare första funktioners-passet x] STRESS! Vi flätade allafall klart hela manen och sedan gjorde någon annan knopparna ^^ Sedan var det samling och sedan vart det att springa ut i ridhuset och vara skrivare. Det är lite läskigt, delvis för att jag bara gjort det en gång innan och delvis för att jag tror att ingen kommer se vad det står x]
Men det gick bra, och som tiden gick så var det dags för mig att rida fram. Hon kändes helt okej, jag har inte riktigt fått till den där känslan som jag fick på Oliv i lördags på henne men jag tyckte det gick bra :) Jag tog några galopper, mest för fattningarna och det fungerade bra. Det finns inte så mycket plats där uppe på den lilla volten när man delar den med 3-4 storhästar och man själv sitter på en liten ponny... ^^
Red in på banan och fick start signal och började rida programet, allt gick bra men det kändes inte som en vinst ritt. Tog sedan in henne i stallet och tog av henne sakerna, för att kunna komma ut i ridhuset och se mitt resultat så fort som möjligt. Gud vad glad jag blev! :D Hihihihihih!!! ^^

(Har tyvär inte kommit upp några bilder än :( )

Senare idag blire frissan! klipp & sling, hahaha får se hur det blir ^^'

Peace out! /E'


linnnn

fin blogg!



PUBLICERAT: 2011-05-23, 17:23:04 | URL: http://linnnochprissy.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: